Już dziś zapisz się do ZDS! Może jednak nie ryzykuj? Znamy się na motoryzacji! Dealerzy - Instytucje Finansowe Karta ratownicza w pojeździe Wybieram ASO - zapraszamy! <b>Wspólne </b> rozmowy dealerów <b>Wspólny</b> głos polskich <b>Dealerów</b>
/
Już dziś zapisz się do ZDS!
Może jednak nie ryzykuj?
Znamy się na motoryzacji!
Dealerzy - Instytucje Finansowe
Karta ratownicza w pojeździe
Wybieram ASO - zapraszamy!
Wspólne rozmowy dealerów
Wspólny głos polskich Dealerów

Strefa członkowska

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymać najnowsze
informacje wpisz swój adres e-mail

Pobierz cały raport (PDF)
dealerski przegląd prasy

Aktualności

Barometr dealerski. Dealerzy na procencie – sprzedawcy czy agenci? 05 marca 2019
Kolejni producenci ogłaszają nowe – mniej lub bardziej teoretyczne – koncepcje sprzedaży samochodów. Jedni kładą nacisk na bezpośrednią sprzedaż aut w internecie, inni próbują przenosić ją poza sieć dealerską – choćby do supermarketów – a jeszcze inni ścinają marżę i zostawiają dealerom rolę co najwyżej... „wydawaczy” pojazdów.

Chcąc nie chcąc, ma to w sobie coraz więcej z wizji dealera jako klasycznego, działającego na procencie, franczyzobiorcy.

Pytanie: czy to dobrze, czy źle? Bo choć franczyzobiorca traci sporą część biznesowej autonomii (jak kształtowanie cen, a więc i marży), to z reguły ponosi też mniejsze koszty (w naszym przypadku – choćby koszty finansowania stoku czy wydatki na marketing). Bo choć dealer miałby niższą marżę, to jednak byłaby ona względnie stała i pewniejsza. Dlatego pytamy...

Czy zamieniłbyś obecny model sprzedaży samochodów na klasyczną franczyzę/model agencyjny (z niskimi kosztami stoku oraz niższą,ale gwarantowaną marżą od obrotu)?

TAK/ NIE

Po kliknięciu w jedną z powyższych odpowiedzi wyświetli się Państwu ankieta z kilkoma pytaniami dodatkowymi. Odpowiedzi nie zajmą więcej niż 3 minuty. Ankieta jest w pełni anonimowa.

Wyniki badania ukażą się w marcowym wydaniu „Dealera”.

Zapraszamy do udziału w sondażu!

« powrót